Tuesday, March 17, 2009

Setelah lama menyepi

Sedar tak sedar dah lama giler aku x update blog ni...
Nak kata tak ada masa...ada sebenarnya. Tp x tau la... mls giler.
So, ari ni aku nak citer sal lanskap politik Malaysia skrang.
Bulan 3 & 4 ni bulan yg sangat sibuk bagi reporter2 seantero Malaysia.
hape lagik...mesti la pasal perhimpunan Agung UMNO hujung bulan ni & by-election kat Bukit Selambau, Bukit Gantang & Batang Ai.
Bukit Gantang & Bukit Selambau ni aku rasa seperti 2 by-election sblum ni kat Permatang Pauh & K.Terengganu akan dikuasai oleh PR sekali lagi. kalau kat Batang Ai tak berani nak agak.. 50-50 kot.
Cakap pasal Perhimpunan Agung UMNO, aku memang nyampah sikit. Nak kata aku ni penyokong PR..tak jugak. Sokong BN pun tak.
Bagi aku, UMNO take for granted sokongan rakyat selama ni kat diorang. Biasa la, bila dah berkuasa orang mudah lupa diri... itu jugak lah yg jadik kat BN & khususnya UMNO. Bak kata Tun Mahathir, MELAYU MUDAH LUPA.
Politik wang sana-sini, kronisme & macam2 lagik la jadi barah dlm BN & UMNO. Aku harap semua ni dpt diubah supaya dpt kembalikan keyakinan rakyat especially golongan muda mcm aku kat parti ni. Kalau tak, for sure next PRU BN akan kalah teruk & tak mustahil PR akan bentuk kerajaan baru Malaysia.
Sejujurnya aku sbg rakyat dah tak tau nak percaya kat sape. sama2 lah kita tunggu....

1 comment:

en_me said...

menyepi lagikks.. ihiks