Wednesday, January 7, 2009

1KONSUMER VS GENERAL DESK

Hari ni ditakdirkan menjadi hari last aku buat story untuk 1konsumer. Next monday (12 Jan 09) aku akan masuk semula ke general desk. 1 kelegaan bagi aku sebenarnya. Aku bukan x suka 1konsumer...but, too many conflicts & i'm sick of it.
Sampai masalah yg xde kaitan ngan aku sbg BJ ni pun aku kene fikir. Kalu kat general senang je keje aku...dpt assingment, balik buat story & ingest visual, bila editor dah edit abes keje aku.
Kalu 1konsumer ni sume aku kene fikir. dah buat story aku kene fikir sape nak edit, pastu bila dah dekat nak live aku kene check ID untuk klip yang dah diedit ada dlm system ke x...kalu ID xde aku kene ingest balik. Lagik haru kalu system kat studio x bleh park ID tu...maka akan adalah 'black' yg sgt x diingini bila buat program live.
Bila jadik camtu, aku sbg BJ ni antara org yg akan kene syarahan percuma. dlm hati aku menjerit "TU BUKAN SALAH AKU!!!". apa kene mengena aku ngan technical part? sampai aku fade up & aku request masuk smula ke general desk. Biar la diorang cakap aku bagus wat program pun aku x kisah. janji aku bahagia.
Actually, dats not the only reason why aku request masuk general smula. mcm2 lg...masalah dalaman yg melibatkan feeling yg buat aku fikir "Ok...enough is enough...im not gonna do tiz anymore"...
Hari ni aku wat last story utk 1konsumer. Story segmen alam yg di'sponsor' SHELL. Nasib baik details sume dah ada. tinggal nak buat story & ingest visual je. Hari ni gak aku setelkan special report aku pasal penggunaan plastik untuk general desk.
Start esok (khamis) sampai Sabtu aku off....hahahahahaha. leh aku relax sepuas hati aku. Esok nak balik kampung & hantar kete aku kat bengkel sebab dah kemek sebab kene langgar dari belakang kat federal highway.
x sabar aku nak tunggu 1st assignment aku ngan general...wish me luck!!!

No comments: