Monday, January 12, 2009

Back to general desk

Today, officially my 1st day in general desk...after 4 months with 1konsumer... hehehe. Tp 1st day trus dpt asgmen pg2 buta. call time kul 7pg cover PM kat perhimpunan bulanan MINDEF.

Stat kul 2 plak aku jaga benda paling buhsan skali kat cni...foreign news. Kejenye senang giler. Tunggu story masuk, then copy dalam folder asgmen hari ni, ingest visual...habis keje. sementara tu dok la melangut serve internet...hehehe.

Even aku dah tinggalkan konsumer pun, sebenarnya aku sayang program tu. tp nak wat camne...personal problem between producer n anak2 buahnya mengalahkan problem nak produce program tu.

Anyway... kat bawah ni antara kenangan aku masa wat program tu...


Logo

Konti

blur...

Konsumerina team... from left: rose garden, netty linda & effa rina (semuanya bukan nama sebenar)

1 comment:

Anonymous said...

Hai Rose Garden,
Rasanya itu nama awaklah kan? Menarik cerita awak dan saya bangga ter'bump' membacanya. Apapun dalam dunia production mesti ada cabaran. Takkan nak seronok-seronok aje. Penerbit biasanya lebih banyak kena bambu. Semua editor dan producer akan uji kebolehan kita melebihi had supaya kita lebih tegar dan berjaya. Program awak tu dapat duitkah? Ada bajet besarkah? Atau setakat ada sponsor tapi duitnya disimpan orang atas dan syarikat untuk tampung bayaran gaji dll? Pasal tu lah penerbit dan team yang selebihnya yang turut menyumbang kepada program pening. Tak bolehlah seronok-seronok macam bj kan? Take care. P.S. - Tanya diri kita, kita selalu betul dan bersopankah?

Sedar diri