Saturday, December 13, 2008

GAJI BUTA Ep 2 & THE JOURNEY OF THREE FRIENDS

ari ni aku makan gaji buta lagik. tp ni lagik dasat r. disebabkan semalam aku kene keje sampai kul 1.30 PAGI...so ari ni aku cam balas dendam r even aku bleh claim pun OT sebenarnya...HAHAHAHA...gelak jahat aku.

Start kul 2.30 pm ngan 2 org pompuan jahat (kak netty & F) pegi PC fair kat KLCC. mula2 nak visit officemate kitorang, si aiman yang telah dimasukkan ke dalam wad sebab diebetes. aku tekejut giler sampai jatuh rahang bila tau dia ada diebetes yg sugar dlm blood dia sampai 20...utk pengetahuan semua, level yg normal 6 ok..so dia sangat teruk la. tp kurus je budak tu & umur pun baru je 22 tahun...kesian sangat kat dia coz parents dia dah tiada di dunia ini.

So asalnya nak visit dia tp melencong ke PC fair sampai 2 jam n pastu trus je pegi HKL. lagik kesian bila tengok mamat tu dok sensorang kat hospital tu...pastu dia minta tlg bli air mineral...disebabkan kesian yg teramat sangat...kitorang bertiga pun pegi la beli toiletries, roti yg whole grain & marjerin. nak bli buah2 or makanan2 lain takut coz doc tengah usaha nak turunkan level sugar dlm blood dia.

alkisahnya nak dekat kul 8 mlm baru sampai ofis balik...hahaha...memang jahat. si F lagik la jahat...trus je balik umah. at least aku balik ofis smula. tp x buat ape2 pun..asgmen pun xde...so ini r hasil penat lelah aku termenung kat ofis....hehehe.

Kat bawah ni aku masukkan gambar2 aku, ina & ain masa kitorang g kenduri Ilah & cuti2 m'sia kitorang kat Penang.


Memulakan journey dari Kulim (umah makcik ain)


aku memang excited tahap petala kelapan drive ke dalam feri ni...
even org lain cam biasa je...hahaha

begambo dalam feri

Komtar

Beli jeruk... yummy2

Batu Feringghi


Pasembur yg mahal nak mapos... sib baik share 3 org


Nice view...



Penang Bridge



Sanggup berenti tepi jalan semata-mata nak amik gambar ni...nak wat journal punye pasal


Drive selaju yg bole coz nak sampai umah cepat...ngantuk siot


Tetiba je kat Tanjung Malim... jalan jam tahap gaban tengah2 malam buta...



rhope2nye ade xcident da


Ni la hasilnya aku amik gambo sendiri masa jam tu...ain kat belakang temenung ingat kat abang dia ...

Ina plak membuta... tp dia kata tido2 ayam je coz bising denga aku membebel...hahaha


Kat cni la jam tahap cipan tu...

Last2...kul 12.30 am baru kitorang sampai umah... esok paginya pegi keje... tapi kat ofis rasa cam nak telentang je coz sakit2 badan campur ngantuk....

THE END

No comments: