Saturday, December 6, 2008

hArI yAng sAngAt sIbUk

Hari ni memang hectic giler bagi aku...sampai ofis kul 9 pg aku trus gi mentenet jap...sempat r aku post 1 entry yg before ni...masa ni aku dah tau sebenarnya ade kes tanah runtuh kat Bukit Antarabangsa...tp aku wat dono je coz dah ade 4 or 5 org reporter gi cover.

Aku kan dah wat program...so news ni aku malas nak campur ngat unless diorang minta tlg...tetiba je chief assignment editor, En. ARA panggil aku suh ingest visual latest yg sampai.masa tu baru aku perasan aku sorang je BJ yg ade...so aku buat je r.

En.ARA bagi aku 4 tape miniDV so aku buat je ikut yg dia ckp...lepas2 tu ade lg tape dtg aku buat lagi...last2 siap dengan story aku kene proses from A to Z...bila diorang nak cepat x cukup tanah la aku bekejo ke sana ke mari...memang hectic tahap gaban...ari ni je aku wat 3 story yg 100% aku buat sendiri & 5 lagi aku involve dalam ingest visual or edit dari story wires Bernama....memang hari aku paling produktif sejak masuk kat bernama-TV nih.

gambo ni aku cilok dari website The Star


1 pengajaran aku dapat daripada story2 yg aku buat ari ni...jgnlah "dah terhantuk baru nak terngadah"...hehehe siap keluar peribahasa tu. aku tgk pemimpin2 kita ni bila dah jd benda mcm ni baru la nak buat peraturan tu...undang2 ni...tak bleh buat tu...tak bleh buat ni...bla...bla...bla... sekejap je bising pastu dah lama2 mesti senyap sunyi balik.

Tadi sume sibuk x bagi pemaju wat projek dah lepas ni...pastu nak pantau semua kawasan penempatan tanah tinggi seluruh negara. sebelum ni semua x kluar suara. bukannya xde tanah runtuh kat area tu sblum ni...aku rasa ada 3 or 4 kot. paling teruk kes Highland Towers dlu. Ntah la...bila la org kita nak berubah...ni la yg che det penah cakap dlu...MELAYU MUDAH LUPA.

Ni aku baru je pas taip story update kerja2 menyelamat...stakat ni 4 org meninggal dunia n 1 org lagi belum ditemui... doa2 selamat la yg lagi sorang tu...

Haila...letih siut...pasni nak wat special report untuk raya...huhuhu..aku nak BALIK!!! patutnya kalau ikut plan aku n ina (best pren merangkap housemate merangkap neighbour aku kat pahang) gerak balik malam ni. Tp dah ditakdirkan nak jd macam ni plak redha je la...

Tp esok dah nak gerak balik pahang...yeeeeehhhhaaaaaaaaaa!!!! tak sabonye aku!!!

No comments: